Titlul proiectului: Reconstrucția statutului femeii: de la discriminare la dezvoltare profesională și egalitate de șanse - ID 50679
Durata proiectului: 36 luni (1.12.2010-30.11.2013)
Coordonator:
-
Universitatea ,,Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Parteneri implicați:
-
Universitatea de Vest din Timișoara
-
Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca
-
Direcția de Asistență Comunitară Iași
-
Direcția de Asistență Socială Comunitară a Municipiului Timișoara
-
Direcția de Asistență Socială și Medicală Cluj-Napoca
Obiectiv general: Prevenirea discriminării pe criterii de gen pe piața muncii în scopul asigurării accesului egal la ocupare și dezvoltare profesională a femeilor și al promovării principiilor incluziunii sociale si ale egalității de șanse în zonele Nord-Est, Nord-Vest și Vest ale țării (vezi aici harta regiunilor).
Obiective specifice:
-
Cresterea conștientizării problematicii discriminării pe criterii de gen si a importanței promovării principiilor incluziunii sociale si a egalității de șanse;
-
Facilitarea accesului egal la ocupare și promovare în carieră a femeilor activ-ocupate profesional și a celor care intră sau revin pe piața muncii după perioade prelungite de îngrijire și susținere a copiilor și familiei;
-
Consolidarea principiului accesului egal pentru toți pe piața muncii, cu scopul de a crește oportunitățile de angajare și promovare în carieră ale femeilor.
Grup țintă:
-
Experți mass-media
-
Femei
-
Manageri ai autorităților publice locale și centrale
-
Operatori mass-media
-
Personal al autorităților publice centrale și locale
Activități realizate în cadrul acestui proiect:
-
realizarea a trei mese rotunde la Iaşi, Cluj și Timişoara cu tema ,,Combaterea stereotipurilor de gen, implementarea principiilor egalității de șanse și a incluziunii sociale" (L4-L5);
-
un studiu pentru identificarea nevoilor privind diminuarea efectelor stereotipurilor culturale de gen în mass-media și societate; 270 persoane chestionate din grupul tintă în cadrul studiilor de cercetare (femei, personal /manageri ai autorităților locale și experți/operatori mass-media); (L1-L3)
-
un studiu pentru identificarea nevoilor de formare și dezvoltare profesională a grupului tintă; 225 persoane chestionate din grupul țintă (femei) în cadrul studiilor de cercetare; (L1-L6)
-
un studiu asupra relației dintre calitatea vieții de familie și performanța în muncă; 300 persoane chestionate în cadrul studiilor de cercetare. (L1-L6)
-
programe de formare și dezvoltare profesională pentru femeile active-ocupate și care intră sau revin pe piața muncii în scopul creșterii abilităților și competențelor lor profesionale (L10-L35);
-
realizarea unui ghid de bune practici în 4000 de exemplare privind combaterea stereotipurilor de gen în societate și promovarea principiilor egalității de șanse și a incluziunii sociale (L9-L12)
-
organizarea unei conferințe internaționale în vederea diseminării rezultatelor acțiunilor efectuate și a studiilor știintifice realizate de-a lungul desfășurării proiectului. (L25-L34).
-
realizarea a 5 emisiuni TV cu prezentarea poveștilor de succes ale femeilor înalt specializate și cu funcții manageriale. (L31-L35)
-
realizarea a 3 mese rotunde cu tema ,,Promovarea principiilor egalității de șanse și a incluziunii sociale". Participanți : experți și operatori mass-media, manageri și personal al autorităților publice locale din regiunile Nord-Est, Nord-Vest și Vest ale României. (L33-L35)
-
acordarea a 2500 burse sociale studentelor la master aflate în situații sociale defavorizate în vederea participării la programe de masterat. (L8-L33)
-
10.000 pliante referitoare la formare/dezvoltare profesională sau calificare/recalificare profesională pentru recrutarea beneficiarelor subvențiilor și burselor;
-
acordarea a 500 de subvenții mamelor aflate în concediu de creștere a copilului până la 2/3 ani sau care se află în situații care necesită ajutor social, pentru absolvirea unui curs de formare/dezvoltare profesională și calificare/recalificare profesională. (L9-L35)
Efectul pozitiv pe termen lung al proiectului reiese din replicarea efectelor activităților proiectului atât în familiile beneficiarilor direcți (femei, operatori și experți mass-media, personal/manageri autorități locale), cât și în mediile de lucru ale acestora (colegi, cetățeni, clienți). Beneficiarii direcți vor fi vectorii schimbării in domeniul promovării egalității de șanse și a incluziunii sociale.
|